LAGUNTZA SISTEMA
Arazo guzti hauei aurre egiteko, kontuan hartu behar dugu laguntza sistema oso garrantzitsua izango dela prozesu honetan, hau izango baita umeen garapen integrala bermatzen lagunduko duena. Hau dela eta, zerbitzu desberdinak egongo dira premia desberdinetako umeei egokitzeko.
1. KANPO ZERBITZUAK (SAREA)
NORTZUK
|
ATALAK
|
.- FORU ALDUNDIKO GIZARTE ONGIZATE SAILA
.- GURASO ELKARTETIK SORTUTAKO ZERBITZUAK
.- OSAKIDETZA
.-UDALAK
|
.- Diagnostikoa baieztatu eta gero estimulazio goiztiarraren finantziazioaz arduratu.
.- Behar diren laguntza ekonomikoak aztertu eta eman
.- Gurasoen elkarteekin harremana izan
.- Diagnostikoak zehaztu
.- Beharrei erantzuna eman
.- Gurasoei laguntza eta orientabideak eman
.- Zerbitzu espezifiko batzuk eskaini (aisialdia, autonomia lantzeko, gela espezifiko batzuk, errehabilitaziorako zerbitzuak, helduen beharrei erantzun, etxebizitza,lana...)
. ARANSGI-ASPASOR-ULERTUZ (Entzumen urritasuna)
. GORABIDE-ATZEGI, beste batzuk..
. GAUTENA-APNABI (Autismoa)
.ONCE (Ikusmen urritasuna)
. ASPACE(Motore urritasuna)
. FUNDACIÓN SINDROME DE DOWN
. Beste batzuk....
.- Osasun mental zentroak.
.-Ongizate saila edo zerbitzu sozialak.
|
1. BARNE ZERBITZUAK
NORTZUK
|
ATALAK
|
.-BERRITZEGUNEA:
- Heziketa Premia
Bereziko multi taldea: programa ezberdinetan dauden aholkulariak
- Eskoletan ibiltariak dauden behar berezietarako profesionalak: fisioterapeutak,logopedak,terapia okupazionaleko irakasleak, Hezkuntza laguntzarako Espezialistak
|
.- Diagnostiko psikopedagogikoa egiten dute, beharrizan bereziak dituzten ikasleak eskolatzeko proposamena egiten dute eta ikasle horien aurrerapenak kontrolatzen dituzte.
.- Horien irakasleei aholkuak eta laguntza eskaintzen dizkiete
.- Talde barruan tekniko desberdinak daude, hots, hezkuntza-beharrizan zehatzak ikusita, informazio,diagnostiko eta aholkularitzaz arduratzen dira.
.- Ikasleen Premiei erantzuteko dagokien baliabideen kudeaketa.
.- Behar espezifikoak dituztenei laguntza ematen diete
|
.-CRI
.- ESKOLAN
HH eta LH
1. Aholkularia
2. Tutorea
3. Laguntza Irakaslea(batez ere LHn)
4. Zeinu hizkuntza dakien
Irakaslea (zentroaren arabera)
|
Ikusmen urritasuna duten umeentzako baliabide zentroa dira.
Bertako langileak joaten dira eskolaz eskola.
Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan, bakoitzean zentro bat dago.
.- Irakasle Tutoreari lagundu eta orientatu, eta baita Irakasle Taldeari ere, komeni diren egokitzapenak burutzerakoan.
.- Laguntzazko hezkuntza jarduerak koordinatu ikastetxearen ikasketa-buruarekin eta zuzendariarekin batera
.- Aholkuak eskaini jarduera-metodo pedagogiko antolatzaileak ezartzerakoan
.- Egoera bakar batzutanhpb- ko umeekin lan egingo du lan-egunaren 1/5era mugatuta
.-Ikastetxean phb-en gestio egokiaz arduratzen da.
.- HPBen aholkularien ekintzak eta kanpoko laguntzaileenak koordinatzea berak duen kasu baten aurrean
.- Ikasleen arduraduna da, bere jarraipena eraman behar du
.- Gelan esku-hartzea daukaten irakasleen koordinazioa eraman behar du hezkuntza premiei erantzuteko
.- Gelako programaren egokitzapena eta egokitzapen indibidualak koordinatu behar ditu
.- Ebaluazio adostu bat lortzea ikasleek dituzten zailtasunen gainean eta azken hauek eragin ditzaketen portaeren inguruan
.- Irakasleei egokitzapenak diseinatzen, garatzen eta ebaluatzen laguntzeko
.- Ikasleekin lan egiteko plangintza prestatu tutorearekin lankidetzan
.- Ikasleen jarraipena egiteko tutorearekin batera
.- entzumen urritasuna duten umeen geletan egiten du lan ume guztiekin
|
Aholkularia:Helburua → Metodologia hobetu, zer egin genezaken…
PT: Helburua → Hezkuntza berezi bat eman
BERRITZEGUNEA
Zonaka edota lurraldeka erabiliko diren tresnak dira hezkuntzaren berrikuntza eta hobekuntzarako eta unibertsitatez kanpoko irakaskuntza-mailetara zuzendutako Laguntza Zerbitzu gisa jardungo dute.